Nieuw: uitgebreide tekstadvertenties van Google AdWords

expanded-text-ads

Enkele maanden terug kondigde Google de introductie van nieuwe uitgebreide tekstadvertenties van Google AdWords aan. Deze tekstadvertenties zijn 50% groter en zullen naar verwachting een tot 20% hogere doorklikratio realiseren. De opmaak van de tekstadvertentie is aanzienlijk aangepast.

Het belang van mobiel internetverkeer neemt toe
Met deze aanpassing is het duidelijk dat Google zich meer wil richten op mobiel internetgebruik. Ondertussen maakt een groot deel van alle Nederlanders al dagelijks gebruik van mobiel internet. Dit zal de komende periode alleen nog maar verder toenemen. Volgens Google zal het mobiele verkeer per dit jaar voor het eerst groter zijn dan desktop verkeer. De nieuwe uitgebreide tekstadvertenties spelen hier op in en zijn hoofdzakelijk ontworpen met mobiele internetgebruikers in gedachten.

De nieuwe advertenties bieden adverteerders veel meer ruimte dan de standaard tekstadvertenties. Hiermee kun je meer communiceren of meer productvoordelen toevoegen binnen de advertenties. Ze zijn zodanig gestructureerd om aantrekkelijker over te komen bij potentiële klanten.

Maar wat gebeurt er dan met de standaard tekstadvertenties?
De standaard tekstadvertenties waar we aan gewend zijn zullen vanaf een nog door Google te bepalen moment niet meer vertoond worden. Tot dat moment zullen de 2 advertentietypen gewoon samen worden vertoond. Vanaf 26 oktober 2016 kunnen de standaard advertenties niet meer worden aangemaakt. Deze advertenties worden dus helemaal vervangen door de uitgebreide tekstadvertenties. Het is dus belangrijk om nu in alle advertentiegroepen de nieuwe advertenties aan te maken en hiermee te testen. Onze ervaring tot nu toe is dat het aanmaken van uitgebreide tekstadvertenties meer tijd vereist dan de standaard advertenties.

Hoe zien de uitgebreide tekstadvertenties eruit?expanded-text-ads-velden
Uitgebreide tekstadvertenties zijn 50% groter. Je hebt dus veel meer karakters ter beschikking om met klanten te communiceren. De nieuwe indeling ziet er als volgt uit:
Kop 1:  30 karakters
Kop 2: 30 karakters
Pad: 1: 15 karakters
Pad 2: 15 karakters
Omschrijving: 80 karakters

Wat ook leuk is is dat je zichtbare URL nu de mogelijkheid heeft om 2 paden op te nemen. Een relevante zichtbare URL voor deep-links is nu eenvoudig gemaakt. Er kunnen geen aparte advertenties met een mobiele voorkeur meer aangemaakt worden. In plaats daarvan kan elke uitgebreide advertentie een tweede uiteindelijke URL bevatten, speciaal voor mobiel verkeer.

Zo ziet het in de praktijk eruit:expanded-text-ads-voorbeeld
Hier kun je duidelijk zien dat de nieuwe tekstadvertenties veel meer tekst/info bevatten dan de normale tekstadvertenties.

Wat zijn de voordelen?
Een hogere doorklikratio op je advertenties.
Je kunt potentiële klanten veel meer vertellen in een advertentie.
De advertenties zijn relevanter.
De advertenties vallen veel meer op bij mobiele zoekresultaten.

Een andere aanpak
Deze uitgebreide tekstadvertenties vergen een andere benadering dan de standaard tekstadvertenties. Je kunt nu veel meer kwijt in een advertentie en qua opbouw zien ze er ook aantrekkelijker uit. Bovendien zullen de prestaties bij mobiel zoekverkeer verbeteren. Je dient met dit alles rekening te houden bij het maken van nieuwe advertenties.

Hulp nodig? Neem dan contact op met de AdWords specialisten van InfoTrade.

Bron
https://support.google.com/adwords/answer/7056544?hl=nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s