Precieze verzendkosten worden verplicht in Google Shopping

Schermafbeelding 2015-08-31 om 22.59.47

Vanaf 1 februari 2016 worden Google Shopping feeds afgekeurd als niet de exacte verzendkosten worden genoemd. Voor bedrijven die werken met variabele (bijvoorbeeld gebaseerd op prijs, verzend adres of gewicht) verzendkosten vereist dit mogelijk een ingrijpende aanpassing aan de webwinkel software / instelling. Als wij de informatie goed interpreteren gaat Google actief controleren of de verzendkosten zijn opgenomen en of deze niet te laag zijn. Als er opties in de webwinkel zijn die leiden tot hogere verzendkosten dan die worden genoemd in de feed dan zal dit leiden tot een afkeuring. Uw advertenties worden dan niet meer vertoond.

Als er bij uw webwinkel dus sprake is van variabele verzendkosten dan is het verstandig om z.s.m. een link naar dit artikel door te sturen naar uw webbouwer of webwinkel software leverancier.

Aankondiging belangrijke wijzigingen in Google Shopping

Gedetailleerde informatie over de Google Shopping verzendkosten

Tot zover: InfoTrade: verplichte verzendkosten Google Shopping
nog vragen?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s