Facebook remarketing

facebook-remarketingFacebook remarketing is meestal goedkoop en effectief. Net als bij Google AdWords is het bij Facebook mogelijk om eerdere website bezoekers te targeten. In Facebook kunnen we naast de eerdere website bezoekers ook email adressen targeten (bijvoorbeeld klanten en prospects die u bijvoorbeeld ook al een nieuwsbrief stuurt). Je kan met de advertentie stimuleren je Facebook pagina te promoten en/of bezoekers naar je site te sturen.

De klikkosten variëren ongeveer tussen € 0,10 en € 2,-. De meeste adverteerders hebben al een behoorlijke Facebook remarketing campagne voor € 100,- a € 300,- klikkosten per maand.

Een effectieve manier om de doelgroep uit te breiden is het aanmaken van een lookalike doelgroep. Het algoritme van Facebook gaat dan op zoek naar Facebook gebruikers van vergelijkbare doelgroepen. Dus bijvoorbeeld vergelijkbare doelgroepen met:

  • Website bezoekers
  • Website bezoekers die iets in een winkelmand hebben gelegd, een transactie hebben afgerond of een contactformulier hebben verzonden
  • Lijst van e-mail adressen (bijvoorbeeld de adressen van de e-mail nieuwsbrief)

Tot zover: InfoTrade Facebook remarketing
meer weten

Voorbeeld van advertentie:

Schermafbeelding 2015-08-31 om 21.38.19

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s