Maak gebruik van Highlights in uw advertentie!

Highlights in een advertentie De mogelijkheden om uw advertenties uit te breiden (en zo meer op te laten vallen!) nemen toe. Zo is het al jaren mogelijk om sitelinks aan uw advertentie toe te voegen. Sinds september 2014 is het ook mogelijk om highlights aan uw advertentie toe te voegen. In dit artikel leest u waarom dit interessant is voor uw advertenties.

Wat zijn highlights?
Een highlight is een extensie van maximaal 25 tekens die u kunt toevoegen aan uw campagne. Het toevoegen van minimaal 2 en maximaal 4 highlights kan op account-, campagne- en advertentiegroepniveau. Highlights kunnen worden toegevoegd naast de bestaande extensies van uw advertenties (zoals bijvoorbeeld sitelinks). Het uitbreiden van advertenties op verschillende niveau’s met highlights kan ervoor zorgen dat uw advertenties boven of onder de zoekresultaten groter zijn en zo nog meer op vallen.

Waarom highlights in uw advertenties?
De belangrijkste reden voor het gebruik van highlights is dat de advertenties met highlights groter zijn en dus meer op zullen vallen. De highlights kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om producten of services onder de aandacht te brengen. Een andere mogelijkheid is het promoten van de USP’s van het bedrijf. Daarnaast zijn highlights makkelijk aan te passen op het gebied van inhoud, tijdsplanning en inzet voor verschillende apparaten. Highlights en sitelinks kunnen gewoon naast elkaar worden gebruikt en het belangrijkste verschil is dat sitelinks klikbaar zijn en highlights niet. Bij de keuze voor het inzetten van sitelinks of highlights is dan ook belangrijk om te kijken of de inhoud kan worden gelinkt aan een landingspagina met unieke inhoud.

Hoe werkt het?
Aanmaken advertentie highlights
Klik in uw AdWords account op het tabblad Advertentie-extensies en selecteer links bovenin “Highlight-extensies”. Kies vervolgens bewust op welk niveau (account, campagne of advertentiegroep) u uw highlight-extensies toevoegt. Hierbij geldt dat advertentiegroepniveau voorrang heeft op campagneniveau en campagneniveau weer voorrang heeft op account niveau. Daarnaast kunt u aangeven wanneer en op welke apparaten de highlight-extensie moet worden vertoond. Zodra de highlight-extensies actief zijn, kunt u op hetzelfde tabblad de statistieken van de highlight-extensies inzien.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s