Fav icons in advertenties Google Display Netwerk

Misschien is het je al wel opgevallen: sinds korte tijd voegt Google logo’s van bedrijven toe aan Google AdWords advertenties in het GDN (Google Display Netwerk)

fav icons

Deze logo’s haalt Google uit je website. Het zijn de zogenaamde ‘fav icons’. Misschien heb je het wel eens gezien als je een browser met tabbladen gebruikt. Ook daar wordt meestal het fav icon toegevoegd aan het tabblad. We komen ook nog veel sites tegen die geen gebruik maken van deze fav icons. Soms zie je dan een tekentje van Word Press of Joomla in een tabblad staan. Er kan ook een kleine wereldbol staan. Dan is er sprake van een ander CMS (content management systeem).

In bovenstaand voorbeeld zie je hoe een webiste wel een fav icon heeft en een andere niet. LeaseTrader springt er zo wel uit met haar logo. De andere website maakt niet gebruik van een fav icon en krijgt een standaard logo.

De CTR van je advertenties is heel belangrijk voor de kwaliteitsscore die je krijgt. Ook in het Display Netwerk. Die CTR is weer bepalend voor de positie en de CPC die je gaat betalen. Onderscheid en opvallen is dus enorm belangrijk voor je advertenties en uiteindelijk het rendement van je campagnes. Een goede fav icon in je website is nu dus ook een ‘must’ voor tekstadvertenties in het Google Display Netwerk.

Heb je nog geen fav icon? Vraag aan je websitebouwer hoe je deze toegevoegd krijgt. Je AdWords campagne zal je dankbaar zijn.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s