Uw advertenties op oneindig laten rouleren?

14-stoelendansHet is weer mogelijk om uw advertenties oneindig te laten rouleren. De laatste optie is enige tijd door Google verwijderd geweest. Dit was voor mensen die zelf intensief hun campagnes willen bijsturen alles behalve wenselijk. Het kan namelijk best een overweging zijn om naar eigen inzicht een bepaalde advertentie te onderbreken. Wat doet u bijvoorbeeld wanneer de ene advertentie een hele hoge CTR heeft en de ander een hoog conversiepercentage?

Bij de campagne-instellingen van Google AdWords kunt u uw advertenties op 4 verschillende manieren laten vertonen.

1.Optimaliseren voor klikken: advertenties weergeven die naar verwachting meer klikken zullen genereren.
2.Optimaliseren voor conversies: advertenties weergeven die naar verwachting meer conversies zullen genereren.
3.Gelijkmatig rouleren: advertenties ten minste 90 dagen gelijkmatiger weergeven, vervolgens optimaliseren.
4.Rouleren voor onbepaalde tijd: advertenties die minder goed presteren, gelijkmatiger weergeven met beter presterende advertenties en niet optimaliseren.

Gelukkig heeft Google geluisterd naar de wens van veel SEA specialisten. De optie is weer terug en u kunt nu weer tot in het oneindige testen.

Let op! Wanneer u zelf niet regelmatig de prestaties van uw advertenties controleert kan deze instelling voor matig presterende campagnes zorgen.

Heeft u vragen over de juiste advertentie instelling? Neem gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s