Hoe krijg ik de oude versie van Google Analytics terug?

Als je net als wij wat moeite hebt om te wennen aan de nieuwe versie van Google Analytics en vaak teruggreep naar de vorige versie. Dan moet je vanaf nu dan toch echt over! Google Analytics kondigt in hun Blog aan dat per 18 juli 2012 de oude versie niet meer wordt ondersteund. Men gaat volledig over naar de nieuwe layout inclusief de recent geïntroduceerde extra features:

  • Multi channel trechters
  • Experimenten
  • Mobiel rapport
  • Sociale media rapport
  • Real time rapport

Meer over wat je kan met deze nieuwe Google Analytics features…

Multi channel trechters
Image Hiermee is het mogelijk om een analyse te maken van gehele pad van de verschillende verkeersbronnen. Je krijgt inzicht in de volgorde die uiteindelijk tot een conversie heeft geleid. In tegenstelling tot de normale rapportage, waarbij je voornamelijk naar het laatste verkeer voor de conversie kijkt, krijg je nu ook inzicht in het verkeer dat (mogelijk) invloed op heeft uitgeoefend.

ExperimentenImageGoogle Analytics experimenten bevat een tool waarmee de kwaliteit in termen van conversies (bijvoorbeeld aankopen) kan worden getest van verschillende varianten van een website pagina. Vervangt de Google Website Optimizer. Het nadeel t.o.v. de Website Optimizer is dat bepaalde geavanceerde functie (nog) niet beschikbaar zijn. Het voordeel is dat het opzetten van experiment nu eenvoudiger en dus laagdrempelig is.

Mobiel rapport
Image
Deze rapportage is fors uitgebreid met onder andere invoer methode en merk van mobiel apparaat. Verder kan je in Google AdWords nu ook het downloaden van een mobiele app uit de (Android) app store als een conversie meten.

Sociale media rapport
Image
Nieuw is ook de social media rapportage. Hier kan je de invloed van social media op je uiteindelijke  conversies ontdekken. In volume zal social media voor de meeste bedrijven (nog) zelden een substantiële rol spelen als je kijkt naar direct conversies. Echter dit is natuurlijk wel iets wat in ontwikkeling is.

Real time rapport
Image
Een hele leuke feature is de Realtime rapportage. Hier kun je realtime bekijken hoeveel bezoekers op je website zijn, wat ze doen, waar ze vandaan komen, etc. Vooral interessant bij cross media inzet, om nieuwe instellingen te testen en om betrokkenen te stimuleren (ken wel service centra bij bedrijven waar ze dit scherm op grote flat screens continu online hebben staan). Deze feature is een beetje “verstopt” Je vindt de feature door op het tablad “Home” te klikken en dan in de linkerkolom.

Tot zover een korte toelichting van de nieuwe features van Google Analytics. Wil je vrijblijvend een voorbeeld van een uitgebreide Google Analytics rapportage ontvangen om te kijken of dit wellicht ook iets voor jou is? Neem dan contact met ons op.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s