Google AdWords Express

Google AdWords Express

Bijna elke ondernemer ziet wel wat de voordelen van Adverteren in Google zijn. Het opzetten van een Google AdWords account kan echter een aardige onderneming zijn. Welke zoekwoorden kies ik, in welke netwerken wil ik getoond worden en wat wil ik betalen voor 1 klik?

Niet iedereen zal hier direct een antwoord op hebben en zelfs met 50 euro gratis advertentietegoed haken mensen af. Reden genoeg voor Google om het iets makkelijker te maken. Sinds enkele weken maakt Google het voor lokale adverteerders wel heel makkelijk. We hebben het over Google AdWords Express!

Binnen enkele minuten staat uw advertentie online, u hoeft slechts een paar velden en uw factuurgegevens in te vullen. Met een beetje geluk staat u zelfs bovenaan. Google AdWords Express is voor velen een uitkomst. Het is snel, simpel en we staan hoog in Google. Dit is wat veel mensen willen.

Maar hoe werkt het en krijgt u wel waar voor uw geld? We willen uiteindelijk natuurlijk wel dat het ons nieuwe klanten oplevert.

De advertenties uit Google AdWords Express worden gegenereerd uit een categorie. Aan deze categorie koppelt Google een zoekwoordenlijst die door Google wordt gecrëeerd en geoptimaliseerd. De zoekwoorden worden zowel zinsdeel als breed toegevoegd. In het toevoegen van de brede zoekwoorden schuilt een klein gevaar, namelijk irrelevante zoekwoorden! Deze zoekwoorden kunnen veel klikken opleveren (lees:geld kosten) maar leveren niet per definitie nieuwe klanten op. Wat kunt u hier aan doen? Binnen de omgeving van Google AdWords Express helemaal niets.

Wanneer u met Google Adwords Express wil beginnen moet u eerst een vermelding op Google Places aanmaken.

Moet u met Google AdWords Express starten?

Voor bedrijven die niet teveel de diepte in willen is het een goede oplossing. Om echter een goed rendement uit een campagne te halen adviseren wij om een Google AdWords account op te zetten. Met een Google AdWords account kunt u namelijk bijsturen, zoekwoorden uitsluiten en de maximale kosten per klik bepalen. Dit levert zeker voor de lange termijn een enorme kostenbesparing op.

Wilt u een rendabele campagne maar geen tijd om de diepte  in te gaan? Neem dan contact op met InfoTrade:  023 540 6085 of info@infotrade.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s