Verlaag je kosten per klik: verbeter je landingspagina!

Een kwalitatieve landingspagina is een ‘must have’. Ten eerste verhoogt het de kans op conversie, waardoor het rendement van je AdWords campagne omhoog gaat. Daarnaast gaat Google in de komende weken de kwaliteit van de landingspagina belangrijker maken in het biedingssysteem van AdWords. Wat verandert er, wat is de consequentie en waar moet je op letten bij een kwalitatieve landingspagina?

Wat verandert er?
De kwaliteit/relevantie van de landingspagina speelt al geruime tijd een rol in het biedingssysteem van AdWords. In de huidige opzet komt het echter nog te veel voor dat minder relevante landingspagina’s hoger staan dan meer relevante landingspagina’s, aldus Google. Dit komt doordat de kwaliteit van de landingspagina op dit moment vooral een negatieve waarde is. Slechte of misleidende landingspagina’s leiden tot (tijdelijke) opschorting van AdWords accounts. Google gaat nu de kwaliteit van de landingspagina een meer positieve waarde geven door goede, kwalitatieve, relevante landingspagina’s te belonen in de biedingssysteem van AdWords. Het gewicht van de waarde ‘kwaliteit van de landingspagina’ wordt hoger in het bepalen van de kwaliteitsscore.

Wat is de consequentie?
De consequentie van deze verandering is dat hoe kwalitatiever (lees: relevanter) de landingspagina, hoe hoger de positie tegen lagere kosten per klik. Een kwalitatievere landingspagina levert je dus een hogere positie op tegen in verhouding lagere kosten.

Waar moet je op letten bij een kwalitatieve landingspagina?
Deze informatie brengt natuurlijk de vraag naar voren: hoe zorg je voor een kwalitatieve landingspagina? Allereerst moet je zorgen dat de basis van de pagina goed is, hier valt bijvoorbeeld onder de laadtijd, de zichtbaarheid, de leesbaarheid en de aantrekkelijkheid van de pagina. Als dit soort zaken in orde zijn, kom je bij het belangrijkste punt van een landingspagina: de relevantie. De landingspagina moet zo relevant mogelijk zijn voor het zoekwoord en de advertentie. Ons vorige artikel Landingspagina nog belangrijker ging in op het gebruik van het AIDA model bij een landingspagina. Daarnaast zijn niet te onderschatten factoren bij landingspagina’s het hebben van unieke content en de mate van gericht zijn op de eindgebruiker.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s