Maak gebruik van mobiele marketing!

Wij zijn als bureau gespecialiseerd in online marketing. Uit eigen ervaring en uit landelijke trends blijkt dat er voldoende mobiele marketing mogelijkheden zijn en dat mobiel internet een steeds belangrijkere rol speelt en gaat spelen in de huidige maatschappij. Wij adviseren om hier voldoende rekening mee te houden en er mee te gaan experimenteren.

Ter introductie een beeld van hoe de gemiddelde Nederlander zijn mobiele telefoon gebruikt. De top 3 activiteiten zijn achtereenvolgens SMS’en, Internetten en E-mailen. Het onderzoek is uitgevoerd door TNS Nipo in 2011.

De rol van mobiele marketing wordt steeds belangrijker. In het eerste kwartaal van 2010 waren 22% van de Nederlandse telefoons smartphones en in hetzelfde kwartaal van 2011 was dit percentage 38%. Men gebruikt het mobiele internet gebruiken als vervanger voor het internet vanaf een laptop of pc. Het enige nadeel van mobiel internet is dat er nog geen goed betalingssysteem ontwikkeld is. Het ligt wel voor de hand dat gebruikers van het mobiele internet het mobiele internet gebruiken voor de oriëntatiefase. Vervolgens kunnen de gebruikers het gekozen product bestellen vanaf een laptop of pc. Niet of slecht gevonden worden op het mobiele internet kan dus leiden tot het mislopen van klanten.

Dit wordt ondersteund door de volgende bevindingen van Jumptap:
– 79% van de adverteerders en bureaus bevinden zich in mobiele marketing en advertenties. 66% hiervan is zelf begonnen met mobiele inspanningen in de afgelopen 5 jaar.
– De onderzochte adverteerders en bureaus besteden gemiddeld 6% van het totale marketingbudget aan mobiele marketing en de meerderheid is van plan om dit uit te breiden met 35% in het komende jaar.
– Adverteerders en bureaus vinden targeting en bereik de belangrijkste punten. Overige punten waarop gelet wordt zijn creatieve opties, prijs en reputatie.
– Adverteerders en bureaus kopen meer mobiele advertententieposities in plaatsingsnetwerken dan van elke andere bronnen, zoals rechtstreeks via de uitgever.

Ons advies is dan ook: ga aan de slag met mobiele marketing!
De eerste stap is zorgen voor een gebruiksvriendelijke versie van je website voor mobiele apparaten aan te maken. Vervolgens kijk je naar de mogelijkheden met betrekking tot mobiele marketing en advertenties (bijvoorbeeld click-to-call advertenties) voor jouw product of dienst. Als derde stap kan worden gekeken in hoeverre je de mobiele marketing kan koppelen aan je social media activiteiten.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s