Let op: ook onderbroken advertenties worden beoordeeld

Tot op heden werden je advertenties bij Google AdWords pas beoordeeld na het actief zetten van de advertenties. Dit betekende dat je na het actief zetten van je advertenties moest wachten op de beoordeling van Google, voordat je advertenties daadwerkelijk konden worden weergegeven. Google tracht dit te verbeteren door nu ook onderbroken advertenties te beoordelen. Lees verder voor de consequenties van deze verandering.

Advertenties kunnen direct worden weergegeven
De status van een onderbroken advertentie is altijd “onderbroken”, zoals te zien is in bovenstaande afbeelding. De uitleg van de status onderbroken zie je in onderstaande afbeelding. Dit betekent dat een onderbroken advertentie niet wordt weergegeven (want de advertentie is niet actief), maar dat de advertentie wel wordt beoordeeld en dus kan worden goedgekeurd of afgekeurd. Je moet er dus voor zorgen dat zowel je actieve als je onderbroken advertentie niet in strijd zijn met het advertentiebeleid van Google. Dit klinkt in eerste instantie nadelig, maar het grote voordeel is dat je advertenties direct kunnen worden weergegeven (mits de advertentie is goedgekeurd) op het moment dat je de status van de advertentie veranderd van onderbroken naar actief. Daarnaast kan je in eerder stadium een potentieel probleem van je advertenties ontdekken.

Onderbroken advertenties controleren
Doordat de status van een onderbroken advertentie altijd “onderbroken” is, kan je niet zien of een onderbroken advertentie is goedgekeurd of afgekeurd. Op dit moment kan je dit (de goedkeuringsstatus) alleen controleren door de onderbroken advertentie tijdelijk actief te maken.

Mogelijkheid tot advertenties zonder beoordeling
Voor het maken van campagnes, advertenties, zoekwoorden, enzovoorts bestaat een hulpprogramma: AdWords Editor. Met dit hulpprogramma kun je advertenties offline aanmaken en wachten met uploaden naar AdWords totdat de advertenties geschikt zijn voor beoordeling.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s