Nieuwe website en Google AdWords: vier belangrijke punten om rekening mee te houden

Wat gaat dit in de praktijk toch vaak mis. Een klant krijgt een nieuwe website, echter er wordt verzuimd om rekening te houden met een aantal belangrijke punten. Het gevolg is dat er na de lancering van de nieuwe website eerst problemen moeten worden opgelost in plaats van dat men meteen enthousiast de nieuwe leads kan gaan opvolgen.

De vier belangrijkste punten waar je rekening moet houden bij een nieuwe website:
– Blijven de URL’s onveranderd? Zo nee gebruik een 301 rederiction (rederict) voor URL’s die verdwijnen. Verander ook de bestemmingsurl’s in Google AdWords (anders kan de advertentie worden afgekeurd en onderbroken) Een rederict is overigens ook belangrijk voor organisch verkeer, ander krijgt iemand een foutmelding bij het klikken op een organische vermelding die naar een pagina linkt die niet meer bestaat!
– Worden alle code’s meegenomen? Denk hierbij aan code’s die conversies en verkeer meten zoals Google AdWords conversie code, Google Analytics code’s en Google remarketing code’s.
– Is de website een tijdlang niet bereikbaar? Zet dan meteen ook Google AdWords uit!
(probeer overigens die offline tijd te beperken tot de rustige periode’s en max 12 uur)
– Werken alle formulieren en email adressen nog wel na de omzetting?

Succes!

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s