Alternatief voor de AdWords-functie ‘positievoorkeur’?

De functie ‘positievoorkeur’ gaat vanaf begin deze maand verdwijnen uit Google AdWords. Met positievoorkeur wordt je ongeacht je bod alleen weergegeven op de ingestelde, gewenste positie en zonder positievoorkeur wordt je op alle posities weergegeven. Wat is de consequentie en wat is het alternatief?

In de maand april was het al niet meer mogelijk om de functie positievoorkeur in te schakelen en vanaf deze maand gaat de functie verdwijnen uit AdWords. De campagnes die nog ingesteld staan op de functie positievoorkeur worden door Google AdWords overgezet naar handmatige maximum CPC-biedingen op basis van de meest recente biedingen die door de functie positievoorkeur zijn gebruikt. Hiermee ondervind je verkeer zo min mogelijk onderbrekingen, aldus Google.

Het alternatief wat kan worden gebruikt voor positievoorkeur is het opstellen van geautomatiseerde regels. Dit kun je doen door bij het tabblad ‘Zoekwoorden’ te klikken op de kolom ‘Automatiseren’ en vervolgens op ‘Max. CPC-biedingen wijzigen wanneer…’. Als je hier gebruik van wil maken, moet je wel beseffen dat geautomatiseerde regels zijn gebaseerd op statistieken in het verleden (dus niet realtime). Daarnaast is er geen garantie dat je advertenties buiten het opgegeven target worden weergegeven. De ingestelde automatische regel zorgt ervoor dat Google de biedingen verhoogt of verlaagt om te zorgen dat je advertenties minder zullen worden weergegeven buiten je target.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s