Landingspagina nog belangrijker: Google Instant Previews

Vanaf heden kan je óók bij de advertenties een voorbeeld zien van de landingspagina (bestemmingspagina) door op het vergrootglas te klikken. Dit was vanaf november 2010 al het geval bij de organische zoekresultaten. Dit worden de Google Instant Previews genoemd. Hierdoor is de eerste indruk van je landingspagina nóg belangrijker.

Naast de kop van elke advertentie en de kop van elk organisch zoekresultaat vind je het vergrootglas. Door op het vergrootglas te klikken kan de gebruiker de verschillende landingspagina’s van de advertenties en organische zoekresultaten met elkaar vergelijken voordat de gebruiker besluit te klikken. De gebruiker kan dus nog sneller bepalen of de advertentie in combinatie met het voorbeeld van de landingspagina aansluit bij de zoekopdracht. Je mag er vanuit gaan dat hierdoor het kwalitatieve bezoek van je website toeneemt.

Dit verhaal maakt wel duidelijk hoe belangrijk (de eerste indruk van) je landingspagina is. De landingspagina moet zo goed mogelijk aansluiten bij de zoekopdracht van de gebruikers. Bij het opstellen of verbeteren van specifieke landingspagina’s is het AIDA model een handig hulpmiddel. Als eerste moet de aandacht van de gebruiker worden getrokken door het design van de landingspagina. De tweede stap is het wekken van de interesse door voordelen te noemen. De derde stap is het creëren van verlangen door de waarde van het merk / product uit te stralen. De laatste stap is overgaan tot actie door van de bezoeker een klant te maken. Een duidelijke call-to-action op de landingspagina is hiervoor een vereiste.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s