Opvallender adverteren? Maak gebruik van een langere advertentie kop (headline)!

De zoekopdracht bij Google is:

De oude situatie:

De link waar je op kan klikken (blauwe kop) bestaat uit de kop.

De nieuwe situatie

De link waar je op kan klikken (blauwe kop) bestaat uit de kop én beschrijvingsregel 1.

Let op, de nieuwe situatie gaat alleen op als beschrijvingsregel 1 wordt afgesloten met correcte interpunctie (een punt, een vraagteken of een uitroepteken).

Lees meer over de langere advertentiekop die meer klikken oplevert.

Dit artikel gaat uitsluitend over de bovenste advertenties (de advertenties boven de organische zoekresultaten).

Google vindt het belangrijk dat de mensen die zoeken op Google terecht komen op websites die zoveel mogelijk aansluiten bij de ingevoerde zoekopdracht. In dat kader zijn ze continu testen aan het uitvoeren om de kans hierop te verhogen. Zodoende is ook de langere advertentiekop voor de bovenste advertenties ingevoerd.

Hoe werkt het?
Bij het opstellen van een advertentie dien je de kop, beschrijvingsregel 1, beschrijvingsregel 2, de zichtbare URL en de bestemmings-URL in te vullen. In de oude situatie waren beschrijvingsregel 1 en 2 de beschrijving in de advertentie. In de nieuwe situatie kan beschrijvingsregel 1 worden toegevoegd aan de kop en bestaat de beschrijving uitsluitend uit beschrijvingsregel 2. Dit kan echter alleen als beschrijvingsregel 1 wordt afgesloten door correcte interpunctie (een punt, een vraagteken of een uitroepteken). De kop van de advertentie is langer en zal meer opvallen. Hierdoor zijn de mensen die hierop zoeken eerder geneigd om op uw advertentie te klikken. Daarnaast krijgen de mensen die hierop zoeken nog meer details in de kop, wat zorgt voor een betere ervaring.

Waar moet op gelet worden?
Zoals al een paar keer is aangegeven is het belangrijk dat beschrijvingsregel 1 eindigt in de juiste interpunctie. Google geeft hierbij aan dat het verstandig is om elke regel van de advertentie weer te geven als aparte zin. Aangezien deze verandering alleen geldt voor de bovenste advertenties is het zeer belangrijk om een hoge kwaliteitsscore te hebben. Een hoge kwaliteitsscore is namelijk de basis om bij de bovenste advertenties te komen, omdat Google veel waarde hecht aan het feit dat mensen vinden wat ze zoeken.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s