Hoe werkt Google adwords Remarketing? Meer leads/transacties uit bestaande geïnteresseerden!


Bij sommige producten is het belangrijk om de consument meerdere keren te benaderen om tot verkoop over te gaan. Denk bijvoorbeeld aan producten waar men vaak een langere aankoop beslissing heeft (producten duurder dan 200 euro) of aan webshops die veel te maken hebben met consumenten die hun ‘winkelmandje’ gevuld hebben maar niet hebben afgerekend. Hoe zorg je dat die klanten weer terug bij jou komen en niet bij de aankoopbeslissing bij de concurrent bestellen? Hiervoor biedt AdWords een steuntje in de rug met Remarketing.

Remarketing houdt in dat bezoekers van je website, die nog geen conversie hebben gerealiseerd, op het gehele inhoudsnetwerk van Google kan benaderen met specifieke tekst- en beeldadvertenties. je kan hierbij denken aan bezoekers die wel de winkelwagen op uw website hebben bekeken, maar vervolgens geen product hebben besteld. Met Remarketing kun je consumenten aansporen om alsnog een bestelling bij te doen. Belangrijk hierbij is dat dit geldt voor alle bezoekers van uw website en niet alleen voor de bezoekers die de winkel via AdWords hebben gevonden. Dit maakt de vertoningen ontzettend gericht!

Voor al deze vertoningen kunnen we per gebruiker een maximale duur instellen, zoals bijvoorbeeld twee weken of anderhalve maand. Deze tekst- en beeldadvertenties kunnen op alle webpagina’s op het inhoudsnetwerk van Google worden vertoond, dus niet alleen op aan uw product of dienst gerelateerde webpagina’s.

Tot een paar maanden geleden konden Google Certified bureau’s zoals InfoTrade alleen gebruik maken van deze diensten. Er moest zelfs specifieke toestemming worden gevraagd aan het hoofdkantoor van Google. De account werd dan door hun gewhitelist. Op dit moment kan elke AdWords Adverteerder aan Remarketing doen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s