Duidelijkheid in kosten AdWords

”Vanaf februari 2011 moeten alle adverteerders kunnen achterhalen hoeveel van hun advertentiebudget (kosten) aan AdWords is uitgegeven, hoe vaak hun advertenties werden weergegeven (vertoningen) en hoe vaak gebruikers op hun advertenties hebben geklikt (klikken).” Dit maakte Google 29 december bekend aan hun partners. Dit heeft betrekking op de AdWords adverteerders die hun campagnes uitbesteden aan (Zoekmachine)marketingbureau’s.

De zoekmachine geeft als aanleiding van deze maatregel dat het elke gebruiker wil laten zien hoe de ROI van AdWords is (zonder kosten van het marketingbureau). Google controleert dit beleid op basis van klachten van klanten van deze marketingbureau’s. Ben je niet tevreden over de inzichtelijkheid van uw AdWords campagne dan kun je een klacht indienen over dit bureau

Slimme zet van Google. Ze weten dat zij een grote invloed hebben op hun partners en behartigt de belangen van de adverteerder. Door een duidelijke scheiding te maken tussen de kosten van AdWords en het marketingbureau wil het bedrijf aantonen dat hun product eerder ROI boekt dan de adverteerder kan denken door de kosten van de partner. Er zijn nog steeds marketingbureaus waar je per klik aan het bureau betaald en dit komt niet altijd ten goede van het bedrijf dat adverteert. Het gevaar bij deze constructie is dat het bureau stuurt op extra verkeer naar de website ipv rendabel verkeer (zoekverkeer met duidelijke koopsignalen bijv.).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s