Sterk verband zichtbaar tussen online zoekgedrag en verkoop auto’s 2010 versus 2009

Internet speelt een steeds grotere rol bij de aanschaf van een auto. Ook bij een nieuwe auto. Wij keken naar het verband tussen ontwikkeling online zoekgedrag en de verkoop van nieuwe auto’s 2010 vergeleken met 2009. Dat verband leek sterker dan wij dachten.

Basis voor de vergelijking waren de verkoop cijfers 2010 per model en we keken naar de gemiddelde stijging of daling van het marktaandeel. Dit vergeleken we met de verschillen in stijging van de zoekopdrachten, te vinden bij Google Insights for Search

Als je dit sterke verband ziet dan begrijp je eigenlijk niet dat online marketing nog maar een gering aandeel uitmaakt van de totale marketing mix van veel auto merken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s