KLM verrast!

KLM is flink met social media aan de slag gegaan. Door middel van Twitter, Foursquare en Facebook geeft het merk ècht een gezicht aan het grote concern. Een social media campagne waar de klant kado’s kan krijgen als het aangeeft aan @klmsurprise, foursquare of op hun facebookpagina dat je een KLM vlucht neemt.

De crew komt je bezoeken bij de gate en geeft een passend kado. Zo kreeg collega Wilbert vandaag een boek over facebook en autodrop, wat past bij zijn bedrijven InfoTrade en LeaseTrader. Erg leuk, en een mooi voorbeeld van social media!

Zo zie je weinig in Nederland dat een actie op sociale platforms leiden tot een fysiek product/dienst. In Amerika zijn bedrijven al verder in hun social media strategie en o.a. uit deze case kun je afleiden dat ook de Nederlandse merken social media hebben gevonden als bindingsmiddel voor de relatie tussen merk en consument.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s