Zie vooraf waar je advertentie wordt geplaatst op het Google Display Network

Het Google AdWords Display Network (of GDN, content network of inhoudsnetwerk) is een enorm netwerk van websites die er voor kiezen om Google (AdWords) advertenties op hun website toe te laten en hier een deel van de opbrengsten van krijgen. Een belangrijk voordeel t.o.v. het Search Network is het gigantische bereik (74% van alle wereldwijde Internet gebruikers per maand) Een nadeel is dat er meer expertise nodig is om in dit grote aanbod van websites effici├źnt de doelgroep te bereiken.

Er is nu een nieuwe tool (Beta!) geïntroduceerd: Contextual targeting tool (hulpprogramma voor contexttargeting) De belangrijkste voordelen van deze tool zijn:
– Vooraf inzicht in die websites waarop jouw advertenties mogelijk worden vertoond
– Algemeen meer inzicht en suggesties v.w.b. de mogelijkheden voor jouw specifieke product of dienst

Omdat het lastig is om zelf specifieke sites (of alleen pagina’s binnen de site) te targeten met relevante onderwerpen typte de adverteerder voorheen kernwoorden in, en zorgde Google dat de advertentie op de website terecht komt waar jou kernwoorden mee associeert. Dit zorgt vaak voor vertoningen waar je niet vertoond wilt worden. Ik zal laten zien hoe dit programma je vertoningen kan besparen op irrelevante onderwerpen:

Voer je productnaam in en klik op de voorgestelde advertentiegroep. Nu zie je dit:

Wanneer jij management trainingen verkoopt wil je niet met je advertentie worden vertoond aan mensen die opzoek zijn naar andere trainingen dan die van jou. Deze mensen kunnen immers blind klikken en kosten geld zonder tot aankoop over te gaan.

Zonder dit hulpprogramma kan je advertentie pas worden uitgesloten op een irrelevante website als het er al vertoond (en geklikt) is. Door vooraf vast te stellen of de website relevant is aan jou product kun je scherp targeten en heb jij ipv. Google de touwtjes in handen.

Stel gratis en vrijblijvend een vraag | Gratis review van uw campagne

Dit bericht werd geplaatst in Google Display Network, Voor iedereen die al CPC (Google AdWords) gebruikt. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s